Zeilwedstrijden in Zeeland

Geplaatst op 26-02-2024  -  Categorie: Algemeen  -  Auteur: Rob Honing

Deltaweekend en Damen Breskens Sailing Weekend slaan handen ineen.

De twee gerenommeerde grootschalige meerdaagse zeilevenementen in de Zeeuwse deltawateren, Damen Breskens Sailing Weekend (DBSW) en het Deltaweekend (DW), gaan intensief samenwerken. Hierdoor komt de Veronicarace weer jaarlijks op de zeilkalender, met de start en finish afwisselend vanaf de buitenzijde Roompotsluis naar Breskens en omgekeerd. Verder gelden de resultaten van de drie wedstrijden (Deltaweekend, Veronicarace en Damen Breskens Sailing Weekend) voor het Zeeuws Kampioenschap ORC/IRC. De wedstrijden van DBSW tellen ook mee voor het Open Noordzee Kampioenschap (ONZK) en het Open Nederlands Kampioenschap IRC.

Overzicht wedstrijden
De Veronicarace wordt gevaren op 1 en 2 juni met Colijnsplaat als uitvalshaven en logistieke basis.
Het Deltaweekend vindt plaats van 28 tot en met 30 juni vanuit Zierikzee. Het Damen Breskens Sailing
Weekend vindt plaats van 30 augustus tot en met 1 september vanuit Breskens, naast het Zeeuwse
Kampioenschap tellen de wedstrijden van het DBSW ook mee voor het Open Noordzee
Kampioenschap (ONZK) en het Open Nederlands Kampioenschap IRC. Nadere informatie volgt op de
respectieve websites www.deltaweekend.nl en www.breskenssailing.nl.