Meehelpen bij Groot Water Combi?

Geplaatst op 27-02-2024  -  Categorie: Algemeen

Vorig jaar, op 11 juni 2023, hebben we met elkaar een mooie editie van de Groot Water Combi Hellevoetsluis neergezet. Zelf heb ik ervaren dat de “positieve vibes” van dit evenement nog lang doorgewerkt hebben op de haven en bij de leden. Des te meer trots ben ik op het resultaat welke we met elkaar behaald hebben.

Ook onze gasten, de deelnemers van buitenaf, waren enthousiast en vragen om een vervolg. En die gaat er komen. Op 19 mei 2024 zal de Groot Water Combi Hellevoetsluis weer vanuit de Heliushaven georganiseerd worden. We zijn verheugd om jullie uit te nodigen om als vrijwilliger deel te nemen aan dit opwindende evenement! Om dit evenement tot een groot succes te maken, hebben we enthousiaste vrijwilligers nodig die op 19 mei bereid zijn om hun tijd en energie te investeren.

Wat ga je doen?

Als vrijwilliger tijdens dit evenement kun je betrokken zijn bij verschillende taken, zoals:

• Registratie en ontvangst: Verwelkom deelnemers en zorg ervoor dat alles soepel verloopt bij de registratie
  • Assistentie bij activiteiten: Help bij workshops, lezingen en andere programmaonderdelen.
    • Wedstrijdcommissie: Dit zijn de teams op het water. Per wedstrijdgebied is er een startschip welke bemand wordt met een wedstrijdleider en een aantal mensen die alle starts verzorgen.
    • Wedstrijdbegeleiding: Per wedstrijdgebied zijn er 1 of meerdere rubberboten welke de boeien van de baan uitleggen en verder de wedstrijden begeleiden op aangeven van de wedstrijdleider.
    • Protestcommissie: Soms vindt er een voorval plaats in de wedstrijd waar de deelnemers onderling niet uitkomen. Er kan dan protest worden aangetekend. De protestcommissie behandeld dan zo’n protest. De mensen in deze commissie hebben veel kennis van de wedstrijd- en vaarregels.
    • Wal begeleiding: Op de wal wordt begeleiding ingesteld om het launchen van de boten, maar ook het terugkomen van de deelnemers in goede banen te leiden.
    • EHBO post: Afgelopen jaar hebben we deze post ingehuurd. Wellicht zijn er EHBO-ers onder ons om deze post te bemannen.
  • Logistieke ondersteuning: Binnen deze taak zorg je ervoor dat alle aankomende en vertrekkende deelnemers (aan het begin en einde van de dag) op de juiste plek terecht komen.

• Gastvrijheid: Maak onze gasten zich welkom en comfortabel.
    • Catering: Het runnen van de bar en keuken. Dit doe je een halve dag, ’s ochtends of ’s middags.
    • Catering: Lunchpakketten voor alle vrijwilligers
  • Opbouwen en afbreken: De dag voor het evenement zetten we een aantal tenten op en maken het terrein gereed voor het evenement. Het afbreken en opruimen doen we aan het einde van de dag van het evenement.

Wat bieden wij?

• Een geweldige ervaring waarbij je deel uitmaakt van een dynamisch team.
  • Een kans om nieuwe mensen te ontmoeten en je netwerk uit te breiden.
  • Én natuurlijk enorme waardering en dankbaarheid van de organisatie en deelnemers!

Meld je aan als vrijwilliger, met een voorkeur voor een rol,