Feestelijke ingebruikname golfbreker

Geplaatst op 24-03-2024  -  Categorie: Algemeen

Op 23 maart is de nieuwe golfbreker feestelijk in gebruik genomen. Er waren circa 60 personen aanwezig waaronder twee wethouders van Voorne aan Zee en de programmadirectrice van de Regiodeal Zuid-Hollandse Delta.

Als voorzitter van de stichting Watersportcentrum Hellevoetsluis heeft Pieter Hattink terug geblikt op het traject van 15 jaar om de golfbreker te realiseren. Daarnaast zijn alle vrijwilligers, de aannemer en ook vertegenwoordigers van de gemeente bedankt voor hun bijdrage.

Wethouder Daan van Orselen (met Havens in zijn portefeuille) heeft zijn waardering uitgesproken voor dit gezamenlijke initiatief vanuit de drie verenigingen en benadrukt hoe we gezamenlijk de havens van Hellevoetsluis goed op de kaart kunnen zetten.

Wethouder Aart Jan Spoon blikte vooral terug op onze vasthoudendheid om een bijdrage te verkrijgen vanuit de Regiodeal subsidieregeling, met uiteindelijk een succesvolle bijdrage van E 50.000,-

Na de speeches was er een toost op het resultaat en kregen alle aanwezigen de kans om de golfbreker vanaf een RIB van dichtbij te bekijken.

Zie hier de publicatie door Regiodeal Zuid-Hollandse Delta.

Hieronder een overzicht van de bouw van de nieuwe golfbreker en het aanpassen van de bestaande.